11.24.2013

Gulljenta i strikket kragegenser


Bilder sier mere enn ord! Det er noe med det sitatet. Det er ikke tvil om at vi er fornøyde med den nye strikkegenseren vår. Snuppa stråler i svigermors siste kreasjon. Den er strikket med utgangspunkt i matrosgenseren i fra Den store Guttestrikkeboka. Leggvarmerne kommer også fra samme bok, som i sin nøytrale farge kan brukes til begge barna. Og det er jo helt supert!

Søndagen kommer alt for fort, vi står foran en ny uke, og da siste uke i november! Jeg lover å komme tilbake til et juleantrekk med samme genser. Jeg har store planer, men ligger litte etter i ferdigstillinger. På tross av at jeg ble ferdig med en bukse, lue og en kjole i dag, har jeg svært mange halvferdige saker liggende. Forhåpentlig blir de klare før jul.

Foruten genser og leggingser har Hannah på seg blå ull shorts sydd av meg, lue fra Poppy Rose og blå ballerinasko fra H&M.

Jeg ønsker alle en fin uke og førjulstida velkommen!






8 kommentarer:

  1. Elsker det hele <3 Hun er bare SÅ fin!
    Nu må jeg altså også snart have den bog ;)

    SvarSlett
  2. Hei, har du laget kragen til denne selv? Har en svigermor som strikker, og fikk veldig lyst på denne, da den var helt nydelig.
    Og, om det går an å komme med ønskeinnlegg, (?), så hva med et om hvor mye klær man trenger pr alder. Har selv ei jente som snart runder året. Og allerede har jeg plagg som blir ligget ubrukt, for man får gjerne favoritter og har heller ikke behov for så mange skift. Hva er dine erfaringer? Setter stor pris på tips til jentegarderobe 1-2 år :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei EM. Ja, det er meg og svigermor som har gjort en vri på den opprinnelige matrosgenseren. Jeg kommer med ideer og hun strikker dem! :) Jeg har nok litt mere enn normalt når det gjelder klær til barna. Alikevel tror jag at et slik innlegg kunne gått fint å skrive. Jeg har lært mye etter jeg begynte med bloggen, og ser i dag mye lettere hva som vil blir favoritt plaggene!

      Slett
  3. Da venter jeg i spenning! Så tror jeg at jeg må høre med svigermor om hun også kan trikse til en slik krage. Uansett, en fin blogg med mye inspirasjon!

    SvarSlett
  4. Er det mulig å oppskrift på kragen `? Og er det lille lerke som er b rukt ? Var helt nydelig !

    SvarSlett
  5. Oi, så fin den ble. Skikkelig pynte-strikkegenser!
    Kom hit via pinterest Ü

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Guro. Så gøy at du tar en tur innom bloggen! :) Ja, den er en favoritt plaggene for jula den!:)

      Slett