1.06.2014

En "liten dame" i strikket seleskjørt.


Om en uke er Hannah 2 år! Tiden flyr og det er “svært så lite igjen” av baby jenta mi. Hun prater nå som en foss og har blitt en lystig og latterfull "liten dame"

Hannah vet ikke helt hva bursdagen innebærer, men hun kniser spent hver gang den nevnes. Det er ikke tvil om at hun skjønner at hun har noe å glede seg til!

Den største utfordringen synes jeg er å finne noen passende ønsker nå rett etter jul. Det er lettere når de er større som broren, han bringer stadig opp ønsker om hva han vil ha til sin bursdag. Stakkar liten skjønner ikke at han må vente et år.

Jeg er litt hektet på seler for tiden. Da garnet til kjolen tok slutt før den var ferdig, og fargen vi brukte ikke var å oppdrive i den lokale butikken. Da gjorde vi om på oppskriften og voilâ; et fin fint seleskjørt.

På seg til skjørtet har hun sandfarget strømpebukser fra Next, nydelige Memini Sara cardigan (denne er nå å få på salg), Joha ull/silkebody og en brun hjemmestrikket lue.





10 kommentarer:

  1. nydelig kjole og jente :-)selg dei enda dei gule strømpebuksene på next?
    Mvh Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Monica! Jeg tror de gule strømpebuksene er utsolgt!

      Slett
  2. Knallfin kjole, og herlig farge!! Og lua var også veldig søt da:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det May Bente! Er så fornøyd med den lua!:)

      Slett
  3. Du tar utrolig flotte bilder.
    Hvilket kamera bruker du?
    - lea

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lea! Takk for det! Jeg bruker et Canon 450 D! De begynne å bli gamelt. Har en 50mm 1:1,4 linse som jeg er veldig fornøy med!!:)

      Slett
  4. Nydelig jente og nydelig kjole. Syns fargen var så fin, hvilket garn har du brukt? Du inspirerer.mvh Tone.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tone! Garnet er 2 tråds merinoull fra Nøstebarn farge, 861 akvamarin! Fargen er nydelig!! :) Gøy a du blir inspirert!!

      Slett
  5. Hei! Så utruleg glad eg fant bloggen din! Her var det virkeleg mykje inspirasjon, elsker stilen! No har eg fått mange gode strikkeidear:-) Her skal eg jammen følge med framover! Har bladd og bladd.

    Nydelege barn du har. Trur jenta mi får same krøllane som di:)
    Flotte bilder, blir inspirert til å sette saman antrekk for kundane mine!

    Ha ein fin dag!

    Klem Marianne

    SvarSlett
  6. Hei Marianne! Tusen takk for fine ord! Gøy at du liker bloggen! Du tar noen fantastiske bilder selv! Jeg leste repotasjen i F&B for en tid tilbake, og har vært innom å tittet i bloggen din etter det! Masse inspirasjon der også!:)

    SvarSlett