9.19.2013

Ei lita jente i vintage strikk!


Det ble mye fint til ungene i baggen hjem fra Stockholm. Deriblant endel Vintage barnestrikk.
Det er slett ikke verst å få med seg 5 strikkede plagg i til under 200 kr!!

Shortsen som Hannah har på seg er av enkleste sorten rent teknisk, men utrolig fin synes jeg. Jeg falt pladask for denne og den kostet meg kun 20 kr!
Jeg er så fornøy og blir derfor nødt å prøve å kopiere den. Får jeg det til, skal jeg selvfølgelig dele oppskriften med dere!

Jakken med søte retro katteknapper er også vintage og kostet 80 kr. Det er en kort modell og vil være perfekt til skjørt og kjoler!  Toppen i aqua er i bomull og er kjøpt hos H&M.

Jeg er svært så misunnelig på dere Oslo-boere som har sjansen til å få fatt i strikk fra samlingen av vintage barneklær på Fretex unika på løkka onsdag 25 september kl 19.00. Se på noen av de nydelige skattene her. Jeg hadde ikke vært i tvil om å dra dit!
Vestlendingen som jeg er, får jeg heller la meg inspirere av det fine innlegget til Charlott Pettersen.


 
 

9 kommentarer:

  1. Hun er jo bare så fantastisk fin! :) Må si jeg synes shortsen var råfin, muligens enkel for de som kan å strikke(?) , men ett stort stykke kunst i mine øyne! Holder på med mitt første strikkeprosjekt ever, en dorthe genser... Kommer nok aldri til å bli ferdig. Om man bare hadde 10 timer ekstra i døgnet. Nei, jeg får finne oppskrifter å sende rundt til de som kan. Om det er noe garderoben til mine jenter mangler... så er det strikk :/

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg hadde ogaå strikket mer om det var flere timer i døgnet!:) men med to barn og jobb begrenser ting seg! Tusen takk for fine ord! Om du har turt å gi deg ut på den Dorthe genser, så klarer du fint en slik shorts! Det er det som er det geniale med små plagg! Resultatet kommer så fort!:)

      Slett
  2. Om dere liker vintagestrikk så kan dere jo sjekke ut denne nye boka:
    http://www.spartacus.no/index.php?ID=Bok&ID2=725

    Heter «Vintagestrikk» med oppskrifter fra 1935–1955.

    SvarSlett
    Svar
    1. Boken ser veldig fin ut! Men er det flest oppskrifter til barn eller til voksen? Takk for tips!!

      Slett
  3. Hei, kan anbefale den nye boken på det varmeste!! Er enkle oppskrifter og lett å endre til andre størrelser dersom man ønsker det. Har allerede strikket 4 plagg i fra boka, fikk den tidlig ��
    Er 26 plagg til barn og ca.10 til voksne.

    SvarSlett
    Svar
    1. Da skal jeg absolutt sjekke den ut! :) Elsker vintage oppskrifter!!:)

      Slett
    2. Ja, «Vintagestrikk» er bare utrolig fin. Jeg kan også absolutt anbefale den. Har akkurat fått den i posten etter å ha bestilt den på nettet. Vet ikke hva jeg skal strikke først ...

      Hilsen Bertine

      Slett
    3. Takk for det Bertine. Jeg må sjekke den ut! Har nettopp gitt svigermor fler oppdrag fra Den store guttestrikkeboka.. :)

      Slett
  4. Hei! Fant akkurat bloggen din etter et googelsøk etter bloomings til små jenter! Syntes den brune shortsen du har sydd tidligere var så fin! Krysser fingrene for at det kommer en oppskrift til denne strikkeshortsen og den du sydde tidligere! ;) Flott blogg!

    Ane

    SvarSlett