8.22.2013

Ulltøy fra Nøstebarn



Jeg er en av de som sverger til barneklær i ull kom høst og vinter. Det er så godt å vite at det plagget de har innerst mot kroppen puster og varmer. Jeg så effekten av ulltøy den gang jeg jobbet ved nyfødt intensiv. Det var ikke tvil om at de premature babyene regulerte varmen bedre med ull enn bomull.

Det var også på nyfødt intensiv jeg ble kjent med Nøstebarns ulltøy. Butikken på Sagene ligger en fin spasertur fra Ullevål, og foreldrene gikk ofte dit for å handle. Det er klart jeg lot meg påvirke den gang jeg gikk gravid med Jonas. Vinterbaby som han var, ble det pakket body fra nøstebarn i sykehusbaggen!

Og denne ble ikke den siste. Jeg har de siste årene lagt igjen en god del kroner i denne butikken. De har flere nydelige strikkeoppskrifter. Ull/silke garnet og ull/silke klærne er utrolig myke og behagelige på og mine store favoritter. Jeg er også svært fornøyd med ullfleece produktene som er i utrolig bra kvalitet.

En annen pluss med nøstebarn klær og garn, er fargene. Jeg synes det er vanskelig å finne fint basis tøy i ull!
Nøstebarn er flinke til å velge rette farger for sesongen, og fargekombinasjonene er som regel veldig bra. Sesongens katalog er rett rundt hjørne og i den håper jeg det finnes en stripet sort og hvit ull/sike trøye i den.

Et eneste lite minus er at klærne ikke er særs glad i å bli vasket i maskin! Det er håndvask som gjelder. For min del er det greit med noe håndvask tøy, bare ikke alle klærne er det.


Under ser du en liten Jonas (ca 1 år) i ullfleece dress og skinnlue fra Nøstebarn. Dressen ser fremdeles like fin ut, selv om den er godt brukt av to!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar