11.19.2013

Hvordan sy en shorts på en,to,tre!



Hannah hadde denne shortsen på seg sammen med vår fine matros genser for noen uker siden (innlegg her). Jeg skrev den gang at jeg skulle dele dens historie.

Malin, var det som du tenkte?

Jeg fikk dette nettet av Min Lille Skatt etter en handlerunde der tidligere i høst.

Da jeg fikk ideen om å sy den om til en shorts, klarte jeg ikke å dy meg.

Det var en ideelle måte å vise dere hvor enkelt det er å sy en bloomer.

Det blir ingen trinn for trinn, men prinsippet er der!

Dobbelt opp med stoff i en firkant. Brett den i to inn mot midten og klipp av hjørnene. Sy inn en dobbel kant i livet og i bena. Til slutt tre gummistrikker igjennom kantene. (ikke knyt for hardt)

På siste bilde er shortsen ferdig. Det må jo sies at syr en av en firkant, blir det ikke det fineste snitt. Men det funker, og er en fin begynnelse for den som vil!

Har du ikke symaskin, så er det ert supert juleønske!

Genseren er vår nyeste strikk. Svigermor har levert igjen!

7 kommentarer:

  1. Herregud så morsomt, jeg var inne på tanken selv om å sy om til shorts til lillemor- og tada, så lekkert det ble. Nå må jeg jo bare gå til pærs selv jo :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja. Den raskeste shortsen jeg har sydd dette! :) lykke til! :)

      Slett
  2. Se der ja! ;) Så kreativ og flink du er! Det var som jeg trodde ;) hihi

    SvarSlett
  3. Heisann.
    Den strikke genseren va bare nydelig. Ingen oppskrift på denne?

    SvarSlett
    Svar
    1. Oppskriften er matrosgenseren i den store gutte strikkeboka. Den runde kragen kommer etter hvert

      Slett
    2. Supert, nydelige va an. Mor mi får ein bestilling på denna :)

      Slett