4.15.2014

Påske aktiviteter til store og små


Påsken er her og mange har allerede dratt på påsketur. For min del starter et etterlengtet pusterom i morgen kl 12. Etter noen slitsomme måneder skal det bli deilig med påskeferie.

Mye fri, betyr aktivisering av barn. Forhåpentlig kan det bli endel utetid, men man vet aldri her vest. Det er derfor greit å ha noen enkle aktiviteter på lur.

Jeg har siden videregående skole samlet på nips og naps som kan brukes til hobby aktiviteter. Nå som Jonas begynner å bli stor nok til å ta del i slikt, kommer endelig alt det som opptar skapplassen oss til nytte.

Vi har laget påskepynt der Jonas og Hannah har tovet ull, for så å sette dem sammen på en snor. Det blir fine kyllinger til å henge i grener med gåsunger



 

 

Siden min svakhet for småsaker er stor, er Søstrene Grene en farlig plass for meg. Denne gang kom jeg ut av butikken med runde klistermerker og papirposer i gult og hvitt.

Idéen var at ungene kunne klistre seg frem til en kylling innpakking og påskekort. Dette er på et slikt nivå at selv en 2 åringen følger med, og elsker det!

Posene er jo faktisk en god idé i forhold til barenebursdager. Limer en på et par ører, kunne vi lett ha laget en hel dyrehage eller påskehare selv .



Jonas har på seg en fin - fin genser fra Marmar kjøpt hos Markus og Molly. Denne gir en maritim følelse og de innfelte lommene gir den en moderne vri. Genseren er en perfekt 17 mai genser til litt større gutter, samtidig som den fint kan brukes til hverdags.
Jeg vil anbefale dere å følge butikken Markus og Molly påfacebook. I påsken har de påskenøtter og avslutter det hele med å dele ut et gavekort på 1000 kr andre påskedag.
Ønsker alle en fin påske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar