7.12.2013

ENDA EN STRIKKEJAKKE


Jonas har fått seg ny strikkejakke! Enda ett av svigermors nydelige håndarbeid!

Det er gjerne noen som kjenner igjen stripene og fargekombinasjonen. Og ja, det er en jakkeversjon av FUBs fine genser. Da jeg så genseren tidlig i vår, falt jeg helt pladask! Du må gjerne kalle meg gjerne copycat, men noen ganger må det være lov å ta inspirasjon fra noe man liker godt!

Disse strikkede bomulls genserne blir som oftest for varme for Jonas, og da ender jeg opp med at de nesten ikke blir brukt. En jakke er mer praktisk sånt sett. Den er lett å ta av og kan også brukes til vinteren siden den er strikket i ull/bomull garn.

Det gøy å komme med strikkeoppdrag til svigermor. Hun har ingen problemer med å gå utenom oppskriftene og tar utfordringene det må gi på strak arm! Har jeg en idé leter vi etter en oppskrift som kan passe til stilen som skal strikkes. Eksempelvis er denne jakken strikket ut av oppskriften på bestefarstrøya til nøstebarn!

Jonas var feberfri igjen i dag, heldigvis! Her skal helgen nytes og forhåpentligvis ferdigstilles terrassen, slik at vi kan bruke den maks i løpet av ferien!

God helg til dere alle!












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar